Řekli o kurzu

Toto jsou některé reakce účastníků kurzu Mindfulness.

“Naučila jsem se více přijímat co právě je. Uvědomila jsem si, že ty negativní kousky života jsem se snažila zakopat, nevidět, odmítat. Víc teď v životě přijímám i to negativní. Nějak je to víc v pohodě. Život je teď plnější.” 

“Těžko to popsat, ale změnil se můj vztah k sobě samému. Změnilo se to až v průběhu kurzu, ze začátku jsem třeba nechápal co myslíš tím, být laskavý k sobě. Ale jak jsem cvičil, tak jsem to pochopil.”

“Prožívám život mnohem více v přítomnosti. Zvlášť v takových těch okamžicích, když na něco čekám, nebo jdu na vlak. Už to není čas, kdy se mi toulají myšlenky, ale vracím se zpátky do přítomnosti, do pocitů v těle. A děje se to už docela automaticky”

“Kurz mi hodně pomohl uvědomit si, kdy jsem ve stresu, jak stres zvládat. Umožnil mi naučit se získat “tři vteřiny” předtím, než odpovím automatickou reakcí. Pomohl mi uvědomit si co kdy cítím a prožívám. Jsem více pozitivní”

“Pochopil jsem, že žijot není nic jiného než to co je Tady a Teď. A stokrák opakované Tady a Teď mi přineslo zklidnění.”

“Cítím posun v situacích kdy přichází stres nebo když jsem naštvaný. Daleko dřív si uvědomím co prožívám a ta emoce mnohem rychleji odejde. Zotavím se mnohem dřív.”

“Kurz mi pomohl lépe usnout, lépe se soustředit”

“Měla jsem problémy se spaním. Už dopředu jsem se bála, že nebudu moct usnout. Dneska, když zase nemůžu usnout a ucítím strach, tak si jen řeknu: “Ááá, strach”. Už se nebojím a spaní se mi zlepšilo.”

“Lepší sebereflexe, zvládání nepříjemných situací”

“Dříve usnu a když se v noci probudím, umím nechat lépe myšlenky a stres za sebou. Více vnímám to, co se děje v přítomném okamžiku”

“Všímám si víc svých emocí a reakcí. Nejsem často schopná jen zvenčí pozorovat, ale alespoň jsem schopná je docela brzo a sama zachytit”